22 Mart 2014 Cumartesi

Necklace - Beaded Necklace - Red Crystal Necklace - Nazo Örgü

Bu tasarımıma nasıl mı başladım; bir gün Nazo Grupta Nazife Hocam bize bir ödev verdi, bir geometrik şekil verdi, bundan Türk motifi oluşturun ve nazo örgüyle yapın dedi.

Ben dururmuyum hemen çalışmaya başladım, öncelikle nasıl bir Türk motifi oluşturabilirim arama çalışmalarım başladım, sonunda Türk motiflerinden PITRAK motifini işlemek istedim. Çizdiğim şemayı Nazo Örgüye uyarladım.












Pıtrak talarda bulunan, dikenleriyle insanlara ve hayvanlara yapışan bir bitkidir. Pıtrağın üzerindeki dikenlerin kötü gözü uzakla tırdığına inanan Anadolu insanı onu nazarlık motifi olarak kullanmıştır. "Pıtrak gibi" deyimi ağaçlardaki meyve bolluğunu ifade etmektedir, bu yüzden de un çuvallarında, tandır örtülerinde pişmiş toprak kapların üzerinde kullanılmıştır. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder